/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Gazdaság

Drágulhatnak a már így is magas ingatlanpiaci árak a Déli Körvasút projekt agglomerációjában

1/2

Forrás: Ingatlannet

?>
Forrás: Ingatlannet
?>
Kép forrása: Ingatlannet
1/2

Forrás: Ingatlannet

Drágulhatnak a már így is magas ingatlanpiaci árak a Déli Körvasút projekt agglomerációjában
Gazdaság

Drágulhatnak a már így is magas ingatlanpiaci árak a Déli Körvasút projekt agglomerációjában

2020.07.03. 14:12

A korábbi ütemterv szerint halad a Déli Körvasút projekt, melynek célja, hogy javítsák Budapest vonattal történő elérhetőségét.  A beruházásnak köszönhetően ugyanis a főváros belső részeit több elővárosi vonat érheti majd el az agglomerációból. Azonban ez a fejlesztés megváltoztathatja a környék ingatlanpiaci árait is.


Miért emelkedhetnek az ingatlanpiaci árak?
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és a Budapest Fejlesztési Központ együttműködésében megvalósuló beruházás új megállókat, sűrűbben közlekedő vonatokat biztosít mind az agglomerációban ingázóknak, mind a fővárosban közlekedőknek. A fejlesztés eredményeként a Biatorbágy-Népliget útvonalon 5-10, Kelenföld és Pécel között 15-20 percet nyernek a tömegközlekedést választók. A csökkenő menetidők mellett várhatóan mérséklődni fog az autósforgalom és a tisztább lesz a környezet. Mindez pedig kereslet élénkülését hozhatja magával, ami egyúttal az ingatlanok kínálati árainak emelkedésével is együtt jár.

Az, hogy mennyivel kérnek majd többet a tulajdonosok ezekért az ingatlanokért, még nem lehet tudni. Az viszont szinte biztos, hogy az áremelkedők között lesz Biatorbágy, Gödöllő, Dunaharaszti, Érd, Százhalombatta, Vecsés, Gárdony, Pécel, Monor, Gyál, Dabas, Bicske, Hatvan és Cegléd településének ingatlanpiaca is.

A koronavírus idén ugyan stagnálást, sőt esetenként még árcsökkenést is okozott a hazai ingatlanpiacon, de az említett települések átlagáraira valószínűleg nem fog ilyen hatást gyakorolni. A Déli Körvasút projekt agglomerációjának ingatlanpiacán esetleg az áremelkedés mérséklődését eredményezheti a világjárvány, áresést nem valószínűsíthetünk.

Forrás: Ingatlannet
1/2
Forrás: Ingatlannet

Itt tartanak most a négyzetméter árak

Az ingatlannet.hu májusi adatai alapján a projekt vonzáskörzetének legdrágább településein a családi házak átlagos négyzetméter ára 400-450 ezer forint között mozgott. Ide tartozik Biatorbágy, Érd, Százhalombatta, Gárdony, Gyál és Pécel is. Az átlag 300-400 ezer Ft/m² intervallumba is sok érintett település családi háza tartozik: Vecsés, Gödöllő, Dunaharaszti, Dabas, Monor. Végül mindössze három helyen, Bicskén, Cegléden és Hatvanban kínálták eladásra a házak egyetlen négyzetméterét 200-300 ezer forint között.

Hogy mennyire számítanak drágának a bemutatott négyzetméter árak, azt egy országos kitekintéssel érdemes megfigyelni. Az ingatlannet.hu viszonyítási alapnak választotta a fővárost, illetve Miskolcot. A családi házak piacánál maradva, Budapesten egy négyzetméter májusban átlagosan 540 ezer forintba került. Miskolc eladó házai pedig 230 ezer Ft/m²-es átlagáron keresték gazdájukat idén tavasszal.

Tehát viszonylag drágának mondható már most is valamennyi ingatlan, mely a Déli Körvasút projekt által érintetté vált. A jövőben ráadásul értékük várhatóan még inkább a magasba fog emelkedni a fejlesztésnek köszönhetően.

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk