/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Design/Fotó

Ha Derrida látta volna

1/18

Csízik Balázs - Dekonstrukció II.

?>
Csízik Balázs - Dekonstrukció II.
?>
Csízik Balázs - Dekonstrukció II.
?>
Csízik Balázs - Dekonstrukció II.
?>
Csízik Balázs - Dekonstrukció II.
?>
Csízik Balázs - Dekonstrukció II.
?>
Csízik Balázs - Dekonstrukció I.
?>
Csízik Balázs - Dekonstrukció I.
?>
Csízik Balázs - Dekonstrukció I.
?>
Csízik Balázs - Dekonstrukció I.
?>
Csízik Balázs - Dekonstrukció I.
?>
Csízik Balázs - Dekonstrukció I.
?>
Csízik Balázs - Dekonstrukció I.
?>
Csízik Balázs - Dekonstrukció I.
?>
Csízik Balázs - Dekonstrukció I.
?>
Csízik Balázs - Dekonstrukció II.
?>
Csízik Balázs - Dekonstrukció II.
?>
Csízik Balázs - Dekonstrukció II.
?>
lead
1/18

Csízik Balázs - Dekonstrukció II.

Ha Derrida látta volna
Design/Fotó

Ha Derrida látta volna

2019.02.15. 06:00

Cikkinfó

Szerzők:
Móré Levente

Földrajzi hely:
Budapest

Vélemények:
1

Csízik Balázs művészetében az elvont fényképészet és a hagyományos műformák közötti kapcsolatot kutatja; a tervező-, a képgrafika és a fényképészet vizuális nyelve közötti kapcsolatot pedig a konstruktivista képzőművészet és a dekonstruktivista építészet határmezsgyéjén találta meg. 

A gadameri hermeneutika alaptézisét boncolgatja Csízik Balázs, amikor a művészet és a valóság, valamint a valóságról alkotott képünk kapcsolatát és jelentésrétegeit keresi a későmodern, funkcionalista építészet, valamint a ’80-as évek közepétől kialakuló modernista eklektika jellegzetes alkotásainak újraértelmezésében. Képi humorral átitatott művei a meghökkentésen túl rámutatnak a városi élet sematizmusára, de a benne el-elvesző individuum felszínre törésére is.


Csízik Balázs - Dekonstrukció I.
8/18
Csízik Balázs - Dekonstrukció I.

 

Csízik Balázs - Dekonstrukció I.
7/18
Csízik Balázs - Dekonstrukció I.

 

Csízik Balázs - Dekonstrukció I.
6/18
Csízik Balázs - Dekonstrukció I.

 

Csízik Balázs - Dekonstrukció I.
9/18
Csízik Balázs - Dekonstrukció I.

 

Csízik Balázs - Dekonstrukció I.
10/18
Csízik Balázs - Dekonstrukció I.

 

Csízik Balázs - Dekonstrukció I.
14/18
Csízik Balázs - Dekonstrukció I.

 

Csízik Balázs - Dekonstrukció I.
11/18
Csízik Balázs - Dekonstrukció I.

 

Csízik Balázs - Dekonstrukció I.
12/18
Csízik Balázs - Dekonstrukció I.

 

Csízik Balázs - Dekonstrukció I.
13/18
Csízik Balázs - Dekonstrukció I.

 

Csízik Balázs - Dekonstrukció II.
1/18
Csízik Balázs - Dekonstrukció II.

 

Csízik Balázs - Dekonstrukció II.
2/18
Csízik Balázs - Dekonstrukció II.

 

Csízik Balázs - Dekonstrukció II.
4/18
Csízik Balázs - Dekonstrukció II.

 

Csízik Balázs - Dekonstrukció II.
5/18
Csízik Balázs - Dekonstrukció II.

 

Csízik Balázs - Dekonstrukció II.
16/18
Csízik Balázs - Dekonstrukció II.

 

Csízik Balázs - Dekonstrukció II.
17/18
Csízik Balázs - Dekonstrukció II.

 

Csízik Balázs - Dekonstrukció II.
15/18
Csízik Balázs - Dekonstrukció II.

 

Csízik Balázs - Dekonstrukció II.
3/18
Csízik Balázs - Dekonstrukció II.

 

Vélemények (1)
iwel
2019.02.15.
11:16

Érdekes szellemes grafikák. 

Egy megjegyzés a "Ha Derrida látta volna" címhez: 

Peter Eisenman nyilatkozta a Blackwood Productions által készített "Deconstructivists" c. 90es évek elején készült filmjében, hogy  Derrida kifejezetten szembehelyezkedett a dekonstruktivista építészettel -melyet embertelennek látott- és abban lingvisztikai elméletének kiforgatását látta. Ezért össze is vesztek a "dekonstruktivistákkal" miután Derrida felismerte a Deko. építészet hipokritizmusát, majd Eisenman úgy döntött Ő jobban ismeri Derrida elméletét és továbbra is hivatkozási alapként tekintett rá.gyulai levi 

Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk