/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Egyéb cikkek

Herman Ottó Általános Iskola, Budaörs

1/8

Budaörsi általános iskola - Építész Kaláka

?>
Budaörsi általános iskola - Építész Kaláka
?>
Budaörsi általános iskola - Építész Kaláka
?>
Budaörsi általános iskola - Építész Kaláka
?>
Budaörsi általános iskola - Építész Kaláka
?>
Budaörsi általános iskola - Építész Kaláka
?>
Budaörsi általános iskola - Építész Kaláka
?>
Budaörsi általános iskola - Építész Kaláka
?>
1/8

Budaörsi általános iskola - Építész Kaláka

Herman Ottó Általános Iskola, Budaörs
Egyéb cikkek

Herman Ottó Általános Iskola, Budaörs

2009.08.10. 10:43

III. díjban részesült a 15. sz. pályamű Építész Kaláka Kft.vezető építész tervezők: Kalo Emese, Szabó Eszter, Dénes György, Gacsályi Zsolt, Pásztor József

III. díjban részesült a 15. sz. pályamű
Építész Kaláka Kft.
vezető építész tervezők: Kalo Emese, Szabó Eszter, Dénes György, Gacsályi Zsolt, Pásztor József

 

Budaörsi általános iskola - Építész Kaláka
1/8
Budaörsi általános iskola - Építész Kaláka

Budaörsi általános iskola - Építész Kaláka
2/8
Budaörsi általános iskola - Építész Kaláka

Budaörsi általános iskola - Építész Kaláka
3/8
Budaörsi általános iskola - Építész Kaláka

Budaörsi általános iskola - Építész Kaláka
4/8
Budaörsi általános iskola - Építész Kaláka

Budaörsi általános iskola - Építész Kaláka
5/8
Budaörsi általános iskola - Építész Kaláka

Budaörsi általános iskola - Építész Kaláka
6/8
Budaörsi általános iskola - Építész Kaláka

Budaörsi általános iskola - Építész Kaláka
7/8
Budaörsi általános iskola - Építész Kaláka

 

 


Részletes bírálat
A pályamű a meglévő állapot elemző kritikájából indul ki, megállapításai lényeges kérdésekben és helyesen születtek: a bejárat eldugott helyen van, nincs aula, nincs udvar-kapcsolat, az iskola és a tornaterem közötti udvarrésznek nincs közösségi szerepe, a középfolyosók sötétek, eltúlzott a 3 lépcsőház, nincsenek többszintes terek, meglévő épületfizikai hiányosságok. A terv célul tűzi ki fenti hiányok pótlását, hibák javítását.  A szándék magas szinten teljesült.

A terv különleges érdeme, hogy a D-i lépcsőház megszüntetésével az Ifjúság utca felől közvetlenül, az épület alatt, védetten kialakított szélfogós bejáraton át megközelíthető, nagyméterű Aulát hoz létre. Az Aula térbővületeként, annak K-i határán a tornaterem felé díszkertet alakít ki. Ettől D-re helyezi el külön tömegben a könyvtárat, É-ra a büfét. Az Aula NY-i szomszédjaként a tánc/dráma konferencia terem található. Ez a kitűnően pozícionált multifunkcionális tércsoport az iskola térszervezésének központi eleme lett, egyúttal felértékeli a korábban tornateremmel határos, alárendelt kertdarabot is. Az Aula a Bretzfeld utca felől is megközelíthető, igaz rejtettebben és közvetettebben a büfé mögötti bejáraton át. Az épület értékét növeli a lépcsőkkel szembeni beugrók kiszabadítása és az így létrejövő függőleges többszintes térkapcsolatok. A bejárat kialakítása az épület és a kert kapcsolatában minőségi változást idéz elő. A terv a belső terek funkcionális szervezését jól oldja meg.

Az terv az épület megjelenésével, -a bejárat környékének kialakításában (a D-i bütüfal lábakra állítását imitáló pillérszerű faltestek és a szélfogó kapcsolatában) fellelhető bizonytalanságtól, és az ablakra szerelt árnyékolók monotonitásától eltekintve-, a távlati képekből sugárzó hangulatot árasztó, valódi iskolai miliőt teremt.

A terv a felújításra reális műszaki javaslatok tartalmaz, a parapat-panelok megtartásával számol, ezek hőszigetelő vakolást kapnak, az ablakok cseréjekor függőleges tengelyen mozgatható árnyékolók kerülnek a homlokzatokra.

A pályamű, mely gondos és alapos szakági műleírásokat is tartalmaz, értékei miatt 3. díjban részesült.

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk