Design/Formatervezés

Mérnöki ezüstfenyő - hatméteres fém karácsonyfa a Ludwig Múzeumban

1/4

Alulról - fotó: Danyi Balázs

?>
Alulról - fotó: Danyi Balázs
?>
Felülről - fotó: Danyi Balázs
?>
Oldalról - fotó: Danyi Balázs
?>
Elölről - fotó: Danyi Balázs
1/4

Alulról - fotó: Danyi Balázs

Mérnöki ezüstfenyő - hatméteres fém karácsonyfa a Ludwig Múzeumban
Design/Formatervezés

Mérnöki ezüstfenyő - hatméteres fém karácsonyfa a Ludwig Múzeumban

2017.12.23. 15:01

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Budapest

Cég, szervezet:
Ludwig Múzeum

Építészek, alkotók:
Studio Nomad

Különleges karácsonyfát készített a 2018-as Velencei Építészeti Biennále magyar csapata. A Ludwig Múzeum lépcsőházában magasodó hatméteres fát a Studio Nomad fiatal építészei tervezték horganyzott rácselemekből.


Felülről - fotó: Danyi Balázs
2/4
Felülről - fotó: Danyi Balázs


Tornyánszki Éva (Kultúrgorilla): A 16. Velencei Építészeti Biennáléra készülő kiállításunk azt vizsgálja, hogyan vált köztérré a Szabadság híd 2016-ban, és mit üzennek ezek a történések a jövő városfejlesztése számára. A magyar pavilon épületének átriumába egy kilátót, egy helyspecifikus installációt tervezünk, amelyről új horizontok nyílnak.

A látogatók az épület tetőszintje fölé jutva kiláthatnak majd a vízre és a Giardini lombjaira. Célunk az eddig nem hozzáférhető tér rendkívüliségének, erejének átadása fizikai élmény formájában – hasonlóan a budapesti Szabadság hídon történt események rendkívüliségéhez, amelyek új látóhatárokat nyitottak meg az urbanisztikai gondolkodásunkban.

 

Oldalról - fotó: Danyi Balázs
3/4
Oldalról - fotó: Danyi Balázs


 

Pongor Soma (Studio Nomad): A karácsonyfát olyan acél járdarács elemekből építettük, amiket a Velencei Biennáléra tervezett kilátóban is használni fogunk. Az építőelemek újraértelmezésével azt szeretnénk bemutatni, hogy a különleges felhasználási mód miként helyezi új perspektívába a mindennapi építészeti elemeket.

A támogatást köszönjük a Nagév Rács Kft.-nek, akik a velencei megjelenésünkben is kiemelt partnereink lesznek.


Elölről - fotó: Danyi Balázs
4/4
Elölről - fotó: Danyi Balázs


 

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk