/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Közélet, hírek

Potzner Ferenc csapata nyerte meg mindkét Budavári fejlesztés pályázatát

1/2

Látványterv, tervező: Potzner Ferenc

?>
Látványterv, tervező: Potzner Ferenc
?>
1/2

Látványterv, tervező: Potzner Ferenc

Potzner Ferenc csapata nyerte meg mindkét Budavári fejlesztés pályázatát
Közélet, hírek

Potzner Ferenc csapata nyerte meg mindkét Budavári fejlesztés pályázatát

2012.03.21. 14:02

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország

Építészek, alkotók:
Potzner Ferenc

Vélemények:
13

Dosszié:

A Budai Várbazár rekonstrukciójára és a kapcsolódó közösségi közlekedési fejlesztésekre kiírt közbeszerzési pályázat eredménye a mai napon, 2012. március 21-én született meg, mely szerint itt is Potzner Ferenc csapata (KÖZTI) lett az első.

2012 elején hírt adtunk róla, hogy két, a Budai Várat érintő témában tettek közzé közbeszerzési felhívást. A Budai Várnegyed 25 évre szóló fejlesztésére irányuló stratégiai terv elkészítésére kiírt tender eredményét 2012. március 14-én hirdették ki , itt a két résztvevő közül a KÖZTI került ki győztesen. A Budai Várbazár rekonstrukciójára és a kapcsolódó közösségi közlekedési fejlesztésekre kiírt közbeszerzési pályázat eredménye a mai napon, 2012. március 21-én született meg, mely szerint itt is Potzner Ferenc csapata (KÖZTI) lett az első; a második a Bánáti-Hartvig Építésziroda, a harmadik a Várkert Konzorcium lett.

 

Látványterv, tervező: Potzner Ferenc
1/2
Látványterv, tervező: Potzner Ferenc

 

 

 

Vélemények (13)
Pákozdi Imre
2012.03.23.
06:12

Ismerve és több mint egy éve szinte minden vonatkozásában vitatva a győztes 25 Éves Tervet, csak abban bízom, hogy a terv, megalkotása után is csak terv marad. Szegény apám sem szenvedhette az ilyesmit: az 5 Éves Terv helyett mindíg a Kossuthot szívta...

Normális
2012.03.22.
19:07

Bocsánat, az (vagy azok) akik ezt az idióta ötlettel megnyerették a pályázatot, azok léghajóval, vagy motorcsónakkal járnak? Vagy -igen meglepődnék- nem Budán laknak, hanem pl. Rákos-Rettenetesen, netán nem is jártak még errefelé az életben??? ...mert épeszű ember nem gondolkodhat a Lánchíd utca, meg a Rakpart lezárásában, ismervén szerencsétlen Buda domborzati viszonyait, s ebből adódó közlekedési-útvezetési kényszerűségeit...

kékharis
2012.03.22.
20:57

@Normális: Hát nem ugyanezt mondtam tavaly télen? http://epiteszforum.hu/node/20153

Normális
2012.03.22.
21:36

@kékharis: Kedves Kékharis, Azért a 86-os buszt nem kell leköpdösni. A budai fonódó villamos ötlete életveszélyes, és addig jó, amíg meg nem csinálják, elmagyarázom, miért: Előrebocsátom, VAGYOK olyan öreg, hogy még élénken emlékszem, mennyi zűrt okozott a 70-es évekig a 4-6 os pályáján járó néhai 18-as villamos, ami aztán a Török utcában folytatta útját (illetve, onnan jött). Nemhogy az akkori gépkocsiforgalom, de a 4-6 os villamos sem tűrte el azt a szerencsétlenkedést, amit a váltón áthaladó 18-as művelt, illetve okozott. Pár hülyegyerek, aki erről semmit, de semmit nem tud, most ezt erőlteti visszahozni. És, persze EU-s pénzből, hogy még véletlenül se lehessen visszacsinálni, mert a bukás nemcsak borítékolható, hanem törvényszerű. Ocsmány, pofátlan, és igen demagóg dolog az ügy nem-támogatását Láng Zsolték, meg a "hájas budai autósok" önzésének beállítani. A Rózsadomb, meg a Duna otttléte miatt a Margit körúti villamos- meg autóforgalom (mivel SEMMI más alternnatívát a földrajz nem enged) ANNYIRA nem szabotálható, hogy bizony-bizony, az Óbudáról Lágymányosra villamosozni óhajtó napi néhányszáz embernek csak egy üzenetem lehet: "emeld fe a seggedet, s gyalogolj 50 métert!" (A szöveg, ismerős márhonnan, ezerfelől, ugye?)

másik
2012.03.22.
21:58

@Normális: én vagy elég vén, vagy elég budapesti nem vagyok, vagy csak nehezen hámozok ki érveket a szitkozódásokból: mi a gond a 'fonódó villamossal'? mi köze mindehhez a török utcának és a váltónak? bocsánat, tényleg nem értem - viszont érdekel.

Pákozdi Imre
2012.03.23.
07:22

@másik: Arról van szó, hogy legyen-e közvetlen villamosvonal Óbuda és Lágymányos között, amely a mai 17-es, azután a HÉV, majd a 41-es villamos pályályán fut. Ezt szerintem az utasforgalmi igényfelmérés döntheti el, valamint az, hogy egy ilyen villamos hogyan halad át a Margit-híd tényleg nagyon terhelt budai hídfőjén. A Normális által emlegetett ellenérvek amúgy - szerintem - valósak: a Török utcát tényleg ellehetetlenítené a villamosforgalom visszaállítása (erről írt, amikor a néhai 18-assal példázódott). A fonódó villamos témájától függetlenül abban is igaza van Normálisnak, hogy a Lánchíd utca és a Döbrentei utca nem zárható le a gépkocsiforgalom elől. Ez egy óránként több ezer autót átengedő útvonal, a négy budai É-D irányú csapás egyike. Ennek ellehetetlenítését, tehát az itteni gyalogos-zónát nem indokolja a Várkert-bazár megközelíthetőségének javítása.

kékharis
2012.03.23.
07:32

@Normális: Kedves Normális, naponta utazom a kérdéses vonalon, makacsul a villamos + HÉV + gyaloglás változathoz ragaszkodva, mert reggel általában a Döbrentei tértől a Clarkig áll a kocsisor, benne a 86-ossal. Oké, visszavonom a fonódó iránt érzett kezdeti rokonszenvemet, bár a város és a világ számos pontján keresztezik egymást utak és sínek, ez nem teljesen ördögtől való eszme. Summa summarum: sokkal olcsóbb lenne utazási időt számoló elektronikus BKV-jegyet bevezetni végre, mi meg szép kényelmesen átballagnánk az egyik villamostól a másikig. Persze ha netán autós merészelné azt üzenni nekem, a gyalogos-békávés polgárnőnek, hogy emeljem föl a seggemet és gyalogoljak, akkor van ötletem arra is, hogy ő mit csináljon vele. Mármint az enyémmel. :-P

Pákozdi Imre
2012.03.23.
09:12

@kékharis: Hoppá :-)

Normális
2012.03.23.
19:08

@Pákozdi Imre: Kedves Imre, a fene még meg is ehetné tőlem a Török utcát: alapvetően nem arról van szó. Az a gond, hogy olyan sűrűn járnak -kénytelenek járni- a 4-6 -osok, hogy egyszerűen BŰN beengedni közéjük egy váltón átszuszakoló másik viszonylatot. Nap, mint nap a szemem előtt zajlik a legkisebb Széll Kálmán téri forgami zűr miatt a 4-6 -os Combino-k feltorlódása a végállomástól a Margit hídig: hát egyszerűen nem normális, aki ezt a helyzetet még tovább akarná rontani-bonyolítani-veszélyeztetni holmi brüsszeli fillérek reményében. És akkor a gépkocsiforgalommal való kitolásról nem is szóltam. Sen a Várhegyet, sem a Rózsadombot a helyéből eltolni nem lehet: a Margit körút (nem véletlenül: az egykori Országút) sokszáz év óta itt fut, mert máshol nem TUD...

Normális
2012.03.23.
19:09

@Pákozdi Imre: Kedves Imre, a fene még meg is ehetné tőlem a Török utcát: alapvetően nem arról van szó. Az a gond, hogy olyan sűrűn járnak -kénytelenek járni- a 4-6 -osok, hogy egyszerűen BŰN beengedni közéjük egy váltón átszuszakoló másik viszonylatot. Nap, mint nap a szemem előtt zajlik a legkisebb Széll Kálmán téri forgami zűr miatt a 4-6 -os Combino-k feltorlódása a végállomástól a Margit hídig: hát egyszerűen nem normális, aki ezt a helyzetet még tovább akarná rontani-bonyolítani-veszélyeztetni holmi brüsszeli fillérek reményében. És akkor a gépkocsiforgalommal való kitolásról nem is szóltam. Sen a Várhegyet, sem a Rózsadombot a helyéből eltolni nem lehet: a Margit körút (nem véletlenül: az egykori Országút) sokszáz év óta itt fut, mert máshol nem TUD...

Normális
2012.03.23.
19:20

@kékharis: Kedves Kékharis, Egy boldogabb-gazdagabb országban egyszerűen "átdugnák" az Észak-Déli villamost (villamosokat) a Margit körút alatt mind a hídfőnél (vagyis a Frankel Leó u.-tól keletre), illetve a Török u.-i kereszteződésnél (persze, ha elég széles lenne ott a Margit körút a lebújáshoz-felhozatalhoz, mint ahogy nem az. Az egész ügyben a legtragikusbabbnak azt az összehangolt, gátlástalan (és felelőtlen) támadássorozatot tartom, ami Láng Zsoltékat érte: polgármesterünk nem angyal, de nyilván sokkal-sokkal óvatosabb ma már, mióta rájött, hogy mennyire csúnyán megvezették egy más ügy kapcsán, 2 évvel ezelőtt, itt Bel-Budán...

kékharis
2012.03.23.
20:22

@Normális: Hát ja. Ugyanilyen makacsul fut évszázadok (-ezredek) óta a parttal párhuzamosan a budai főút (Döbrentei, Lánchíd, Fő utca) a víz és a Várhegy közé szorítva. Nincs máshol helye, slussz. Amúgy az észak felé fölül menő forgalmat lehetne csökkenteni, ha a Döbrentei téren csinálnának egy becsületes, lámpás lehajtót az alsó rakpartra. Dél felől jőve a Petőfi hídtól a Halász utcáig sehol nem lehet lejutni. Ezért áll be a Döbrentei a 86-ossal együtt. Ha az Óbudára és azon túlra igyekvő kocsikat leengednék az alsó rakpartra, ott talán kicsit lassabbá válna a haladás, de fönt mindenki föllélegezne, és a busz is tudna haladni. A másik marhaság, hogy aki dél felől jön, és az Erzsébet-hídra vagy a Hegyaljára szeretne följutni, de nem ismeri a sínek mellett futó macskaösvényt, az behajt a Döbrenteibe, és a Semmelweis-háznál fordul a híd meg a hegy felé. (Ki van építve a felhajtó az Erzsébet-hídra, de lezárták, mert "veszélyesnek bizonyult": a népek a hegy felé is tovább akartak menni. Naná. Erre forgalomtechnikai megoldások, lámpák, zebrák helyett odaraktak egy sorompót.)

Pákozdi Imre
2012.03.24.
06:35

@kékharis: Kékharis mindkét megjegyzésével egyetértek. Az ilyen, a helyi viszonyok ismeretéből fakadó, ugyanakkor józan kitekintéssel javasolt ésszerűsítések sokkal többet érnek, mint a tízmilliárdos fantazmagóriák.

Új hozzászólás
Helyek/Városépítészet

WEKERLETELEP // Egy hely + Építészfórum

2020.10.28. 14:46
00:06:33

Lakótelep csak éppen másképp! A Wekerletelep minden túlzás nélkül a hazai építészettörténet egyik legfontosabb és legkiemelkedőbb állomása. Egy olyan kor ma is élő és működő hagyatéka, amikor az állam még kötelességének tartotta, hogy polgárai lakhatásásról méltó módon gondoskodjon. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozata ezúttal a Kós Károly térre és környékére kalauzol minket. / A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja. /

 

 

Lakótelep csak éppen másképp! A Wekerletelep minden túlzás nélkül a hazai építészettörténet egyik legfontosabb és legkiemelkedőbb állomása. Egy olyan kor ma is élő és működő hagyatéka, amikor az állam még kötelességének tartotta, hogy polgárai lakhatásásról méltó módon gondoskodjon. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozata ezúttal a Kós Károly térre és környékére kalauzol minket. / A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja. /

 

 

Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk